Wednesday, July 14, 2010

kenangan practical

Setelah selesai foundation dekat Kolej Mara Kulim aku telah dipractical kan di sebuah campus unikl di Melaka..sdey kot..sebab aku tak dapat tempat yang aku nak..argghhh..shitt!!..tapi x pe ah..latihan practical ni adalah dimestikan kata pihak unikl..penting katanyaa..soo.apa mau buat...just follow..Sehari sebelum hari pendaftaran aku dah gerak melaka..stay there for a night..ngan family la..ngan ayah n ibu..ngan sape plak lagi ann..anak mak bpak kott..haha.
Malam time kt melaka tue tetiba farhan ahmad(kawan baik) kol aku.."weyh wong,ko ada mana??jom lpak..aku ade kt melaka ni,takkan ko tak gerak melaka lagi??"..pas2 aku jawab la..tak kan senyap plak kn.haha.."aku kat melaka la nieh..malam ni nak lepak mane plak..ngan sape lagi??..pas2 paan cakap alaa ajak la sesape lagi..aku memberi keputusan.."tengok lah,tak tau lagi ah"sebab pee..sebab malam 2 ma parents ajak jalan pusing melaka lahh..jalan2..makan2..soo..family come first la kan..sori paan..tak dapat lepak and tak dapat jmpe ko sampai sekarang..next time maybe..

Keesokan harinya tiba hari mendaftar..bangun awaaall..nak setting rambut kott.dah ar tyme tu rambut baru potong.argghh..memang tak gemar..haha..ok setelah siap2 sume,dah hensem2..grak lah ke MICET..(dgn harapan MICET tidak terletak kat kawasan pedalaman)haha..harapan..hahahah..dalam agak 35 minit  akhirnya sampai..Alhamdulillah..selamat sampai..

Malaysian Intitute of Chemical and Bioengineering Technolgy!!!
WOWWW!!hahaha..tergamamamamamamam..hahahah..sebab apa??harapan aku hanya tinggal harapan..haha
memang sunyi tempat nye..ok la kot bagi pelajar yang memang inginkan ketenangan..hahah so im waiting for my friends lah kan nk daftar..and after selesai proses daftar mendaftar sume time masok bilik lahh..pe lagi..tak kan nak pacak khemah plak nak tinggal situ ann..tyme nk daftar bilik aku tengok name aku dah ade orang ubah letak kat bilik dorang..alaa..tapi kurang rapatlah ngan dorang..so aku wat satu bilik baru..haha.suke hati je an!.haha..so roomates ku adalah Adam Shaffique,Afzal Cullen n Nazhif hup2..haha..bilik kitorang je dekat paras paling atas,tinggi..wahh..mungkin sudah timbul alsan untuk escape pgram..hahadah angkot barang masok bilik sume so mak bpak pon bergerak pulang lah kan..tinggal lah aku di Tabong Naning tue..(nama kawasan terletaknya MICET)haha..

Bermulalah keseronokan latihan praktikal!!haha

Dah settle everything kitorang berempat lepak lah dalam bilik..kalau ikut jadul first pgram strt kol 2 petang..sekarang baru kol 12 lbeyh..awal sangat lagii..haha..sembang2 punya sembang tengok dah satu lebeyh..belum kol dua lagi..tapi entah pahal empat2 ley tertido.hahaah..tiba2 aku terjaga..tengok2 jam nak dekat pkul 3 dahhh..haha..walaweyy..apa ni??..first pgram pon dah lewat ni!!haha..starting pon kurang memberangsangkan..haha..thats our first day dekat MICET..nak cerita tiap ari sampai sebulan memang x larat lah kan.bley rosak kot keyboard ni nak taip.agak2 ar.

mula2 xde sorg pon bawak transport..so tercangak dalam bilik xbley nk kuar..but after adam bawak ketee..haaa..ke mana yang kitorg tak pergi??jalan selalu!..Bandaraya Melaka jgn katalah..naek bosan..nak makan pon gerak sane..padahal jauh..haha..

Dekat MICET ni jugak lah yang timbul banyak kenangan klaka..serius memang x tension langsung dok situ..haha
bangun pagi kol kol 11..pergi kelas..2 kalu pergi..kalau x kol 4..haha..biasa lah..F4..hahaha..ouh,F4..F4 tu kami berempat lah..nazhif jun pyoo sunbae,adam yi jung sunbae ,jai jihoo sunbae,aku plak song woo bin.hahah.prasan weyh!!tapi itu lah kami.haha..bila dah ada sunbae timbul plak lahh moonbae..nak jugak..kecik,kirol,burn,alan..ha,mereka itu moonbae..hahaha..bila malam menjelang je open game lahhh..Sunbae versus Moonbae..counter Strike 1.6..haha..moonbae kene kitai je la an ngn sunbae..kitorg power kot.name pon F4..hmm..paling aku ske bila wujud DJ AiPS and DJ L.O..hahahah..sumpah klaka..orang tue zuhdi..menambah buruk lagi keadaan yang ada.haha..salah satu aktiviti paling bes smestinya berBBQ di pengkalan balak..chalet die bes,depan laut,tempat oraitt..serius bess..walau aku tengah demam masa tu..huhu..tapi apa yang terkejotnya esknya zuhdi aka kecik post dekat fb yang ada buaya muncul di pengkalan balak same masenye dgn tyme kitorg kt sana.hahaha..pas2 hiking bersama moonbae panjat gunung mencari air terjun..tapi x jumpe2..haha..
macam2 dan bermacam2 lagi yang berlaku tyme practcal nieh..damn much hppening!!sumpah tak bleyh lupa semua..like!!


tapi itu semua dulu..mase practical..sekarang korang semua,jai,adam,kecik,nazhif,burn,alan,prof and semualah dah continue degree korg kat situ ann..aku plak sedang menganggur kat umah waiting for 6 month..degil nak gak miat kn..haha..apa2 lah..smoga terbaeklah dgree korang kat situ!!


p/s:aigooooooo!!
                            *Nazhif,wan,aku,jai,adam,kecik







                                 *ayammmm

No comments:

Post a Comment