Tuesday, July 20, 2010

mencari cari

apa yang aku cari???
KERJA lah!!!
hahahaha

budget2 lepas abis je world cup(yes!spain mng!) nak teros keje la kan..dah gi interview kat quiksilver putrajaya,die cakap bley lah strt keje..tapi macam2 plak hal yang jadi..so postponed2 until noww..and semalam 19-07-1991..aku pergi mencari kerja yang laen lah..ntah2 lagi glamour ke.hahah..demand plak!!!..mula2 terfikir ntah2 dapat kerje dekat banana republic ke..luis vuitton ke..masssimo dutti ke..BOSS ke..haha..ok gak an..mesti masyuk kott..

i went to mid valley..wahhh..banyak sungguh kedai and boutique2 yang appear perkataan VACANCY di cermin kedai mereka..dalam hati cakap,,,"ini sudah bagos"..haha..so aku pon pusing2 lah satu mid valley 2..lone ranger babe!!first kedai yang aku tnye adalah Padini.."excuse me sir.i want to ask about the vacancy here.is it still available??..pap2 die jawab.."oh sory,no more vacancy here lah bro"..
alamak aii..klu dah tak de vacancy 2 cabut lah iklan korg tuu..tak update langsung lahhh!!xpe laa..aku pon melangkah keluar..pas2 aku masok plak ke philosophy..n tanye la psal vacancy,,die tanye full time or part time..part time lah braderr..ape la..aku disuruh isi borang..isi2 sume dah siap aku pnggil staff kat situ..cntik plak amoi ni.hahaha..pas2 die  cakap.."nice hair lah you"haha..aku pon tersnyum je laa..and thn,she told tht their manager was not around,so dorg akan kol untuk interview..okeyh..orait..aku pon keluar..

next shop..cotton on..depan2 kedai 2 ade mamat ni tengah btol2kn iklan dorg..die pon dalam lingkungan 19-20 cm2 la kot..aku pon tros tanye..bro,vacancy ni ad lagi x..smbil jari aku mnunjuk ke iklan"LET BE OUR STAFF!!"..pas2 die cakap..ouh."ni sume apply by on9 lah bro"..ouh okeyh..haha..malu saja..lariiii!haha

so langkah seterosnye..aku menapak ke kedai topman..wahh..dah lama x membeli pakaian di sini,baru2 nak up dulu sinilah tempatnya.haha..yelahh..dah skang sume orang nak pakai topman,bapak bosan!.haha
xpe lah,i just wanna work n money..lagi pon sini member kata ada kerja kosong..so nak try gak lah apply..cam biase..isi borang sume.."orait!siap..bro,complete already"kata ku kt staff 2..pas2 die cakap okeyh..n die nak mintak no my mum or my dad..in case klu x dapat cntct aku..die pon sama..cakap manager tak da..akan cntact untuk interview..(skali blik2 umah dalam kol 10 lebey 2 mmber hantar mesej,,and she told that manager xde tyme 2 sebab g break ngn die..ptot la xde..haha)

pas2 aku bergerak ke the garden..bosan oww jln sorg2..huhu..ksian babe!
sampai2 cari la butik2 yang terpancar perkataan VACANCY..bnyak gak boutique kat si2 nak pakai staff..AX,CK,BOSS,dockers,banana republic,ted baker(aku belum ad baju yang berlabel "ted baker"sungguh teringin)..tapi sume 2 dorg nak yang dah ade pengalaman dalam kerja..paling kurang nak senior sales assistant..so aku pon x de la ngade2 nak masok taanye lagi..apa daa..so 2 je lah..aku pon bergerak pulang lepas tue..

p/s:penat gila,dah lama x jalan kua2 pusing mall cam2..slalu pergi beli dan balik..skali jalan pusing2,mak aiiii..



3 comments: